Jumat, 30 Desember 2016

ART OF GIVING A NICE SURPRISE

Surprise! Maybe we've given a surprise by our friends or your spouse, either when a birthday or a particular moment. And, what about your feelings at the time? Happy? Surprised or mixed emotion? ?

Well, that's the surprise effect. In this life, we should also familiarize themselves to give a surprise, especially to the people we love. Needless to costly, surprise it's very easy to create. The point is we need to be creative play moment. ?

Life is full of color, sometimes there was laughter color, the color of hope, color restless and sometimes there is a color of sadness as well. The sidelines of the routine of life, we tend to get bored with this life. Since getting out of bed in the morning to sleep at night, often repetitive and would be very boring if there is nothing new. ?

Give a little surprise is the solution for a life filled with routine prolonged. Plan your surprise action on the person you love. If it concerns a large enough budget, you should save first until everything has been fulfilled. ?

Examples of the nicest surprise is fulfill the wishes of a couple who had not been accomplished since. For example, she'd always wanted to buy a clock enthroned white diamonds. You start looking for that hour and had to collect enough money. ?

One day, when his birthday comes, you tuck a letter containing instructions which you put the watch. The letter you paste it in the glass, where his wife used to have them. And when he found that unique gift, you make a brief letter that shows how much you really love her, complete with clock enthroned white diamonds, something that had been his desire. ?

What is the effect of the shock is this? Truly extraordinary. The impression of a pleasant surprise etched will be forever remembered for all time. The more effect the more powerful emotion inner impression (memorable) are etched in his heart. Why do we need to familiarize ourselves to make a pleasant surprise for the couple or the people we love? Because the shock could be something worthy to be remembered. Perhaps our friends or business associates who we expect maintain their good relationship. ?

Give something unexpected for them, something they'd never think and they really like to accept it. Give at the right moment, when they are busy thinking about their business, and you are welcome as there are people who care for them. ?

Surprise, it could be something that could be relied upon in order that we deserve to be remembered. If we want the name recorded in the heart of a, goreslah unforgettable moments that made them will continue to remember you in a very long time. The key, make a memorable surprise, that provides a shock. ?

This method has become a culture in the western world. They use surprise management for entertainment clicking the relationship class and orangt the company's key to always be loyal and best friend, both in social and business affairs. ?

To create a pleasant surprise, we do not need to spend big. Just use your creativity. The key is to provide what they dreamed of in a state full of surprises in a special time, such as their birthday or the day mediocre but at the right moment. ?

The conclusion that we can learn together is a surprise is a great way to create a positive impression of a high-power memory, so by surprise that we give will create a positive relationship is very strong and we will have a place on the day they are special. ?

Let budayakan pleasant surprise special for the people we love. Because, in this way it is easier for them recalled and get more attention for the foreseeable future. Surprise!

SENI MEMBERIKAN KEJUTAN YANG MENYENANGKAN Surprise ! Mungkin kita pernah diberi kejutan oleh teman-teman kita atau pasangan kita sendiri, entah saat berulang tahun atau momen tertentu. Dan, bagaimana perasaaan anda waktu itu? Senang? Terkejut atau bercampur haru?

Yah, itulah efek kejutan. Dalam hidup ini, seharusnya kita juga membiasakan diri untuk memberikan kejutan, khususnya kepada orang yang kita sayang. Tak perlu berbiaya mahal, kejutan itu sangat mudah kita ciptakan. Intinya kita harus kreatif bermain moment. ?

Hidup ini penuh dengan warna, kadang ada warna tawa, warna harap, warna gelisah dan kadang ada warna kesedihan juga. Disela-sela rutinitas hidup, kita cenderung bosan dengan hidup ini. Sejak bangun tidur di pagi hari hingga tidur lagi di malam hari, selalu berulang-ulang dan akan sangat membosankan jika tak ada sesuatu yang baru. ?

Memberikan kejutan kecil adalah solusi bagi kehidupan yang penuh dengan rutinitas yang berkepanjangan. Rencanakan aksi kejutan anda pada orang yang anda sayang. Jika itu menyangkut budget yang cukup besar, sebaiknya anda menabung dulu sampai segala sesuatunya sudah terpenuhi. ?

Contoh surprise yang paling bagus adalah memenuhi keinginan pasangan yang sejak dulu belum kesampaian. Misalnya, sejak dulu ia ingin dibelikan sebuah jam bertahta berlian putih. Anda mulai mencari jam tersebut dan sudah mengumpulkan uang yang cukup. ?

Suatu hari, ketika hari ulang tahunnya tiba, anda selipkan surat berisi petunjuk dimana jam itu anda letakkan. Surat itu anda tempel di kaca, tempat sang istri biasa menggunakannya. Dan di saat ia menemukan kado unik itu, anda membuat sebuah surat singkat yang menunjukkan betapa anda sangat mencintainya, lengkap dengan jam bertahta berlian putih, sesuatu yang selama ini ia idam-idamkan. ?

Apa efek dari pemberian kejutan ini? Sungguh luar biasa. Kesan yang tergores dari kejutan yang menyenangkan ini akan selamanya dikenang sepanjang masa. Semakin berefek haru maka akan semakin kuat kesan batin (memorable) yang tergores dalam hatinya. ?

Mengapa kita perlu membiasakan diri untuk membuat kejutan yang menyenangkan untuk pasangan atau orang yang kita sayang? Karena kejutan bisa menjadi sesuatu yang layak untuk dikenang. Mungkin sahabat kita atau relasi bisnis yang kita harapkan hubungan baiknya tetap langgeng. ?

Berilah sesuatu yang tak terduga bagi mereka, sesuatu yang tak pernah mereka pikirkan dan mereka sangat suka menerimanya. Berikan di momen yang tepat, disaat mereka sedang sibuk memikirkan urusan mereka, dan anda datang seolah ada orang yang memperhatikan mereka . ?

Surprise, bisa menjadi sesuatu yang bisa diandalkan agar kita layak untuk dikenang. Jika nama kita ingin tercatat dalam hati seorang, goreslah momen yang tak terlupakan yang membuat mereka akan terus mengingat anda dalam waktu yang sangat lama. Kuncinya, buatlah kejutan yang mengesankan, yaitu memberikan sebuah kejutan. ?

Cara ini sudah menjadi budaya di dunia barat. Mereka menggunakan management surprise untuk meng-entertainmen para relasi berkelas serta orangt-orang kunci perusahaan agar selalu loyal dan menjadi sahabat terbaik, baik dalam urusan social maupun bisnis. ?

Untuk menciptakan kejutan yang menyenangkan, kita tak perlu mengeluarkan biaya besar. Cukup gunakan kreativitas anda. Kuncinya adalah berikan apa yang mereka impikan dalam kondisi penuh kejutan di waktu yang istimewa, misalnya hari ulang tahun mereka atau hari yang biasa-biasa saja tapi di moment yang tepat. ?

Kesimpulan yang bisa kita pelajari bersama adalah kejutan adalah sebuah cara terbaik untuk menciptakan kesan positif berdaya ingat tinggi, sehingga dengan kejutan yang kita berikan akan menciptakan sebuah hubungan positif yang sangat kuat dan kita akan mendapat tempat dihari mereka secara special. ?

Mari kita budayakan kejutan yang menyenangkan khusus untuk orang yang kita sayang. Karena, dengan cara ini kita akan lebih mudah untuk mereka kenang dan mendapat lebih banyak perhatian untuk masa yang akan datang. Surprise !

Tidak ada komentar:

Posting Komentar